hai ^^

11:04 pm

Assalamualaikum (:

genap seminggu dah kat kipsas ni.*although hari jumaat-ahad balek rumah pakcik jap kan :p* so far..hmm..okayy lah kat sini.class
  pun tak start lagi.just ada class intensif bahasa arab @ KIBAR je
untuk student yang ambik
  course yang banyak guna bahasa arab,Diploma Pengajian Islam
Pengkhususan Bahasa Arab dan Tamadun Islam dengan Diploma Bahasa Arab Komunikasi.student Kipsas yang laen wajib ambik arab jugak,tapi takde class intensif macam kitorang (:
masa hari first tu,sebelum ibu balik TERmenanges kejap :p haha.TER lah sangat kan.sedih lahh,
sebab selama ni stay kat asrama pun at least dekat dengan rumah,dalam negeri Perak lagi.sekarang dah jauh sangat dengan rumah.negeri pun bukan Perak dah (': mase tengah berbuka puasa tu,air mate
suke gedik-2 nak mengalir tau :p HAHA akak bilik pun tengok je,haha.btw,satu bilik 4 orang.and I'm the only junior dalam tu u____u mula-2 masuk cuak je kot-2 kena buli ke,ape ke.haha.*ingat sekolah ke aten? -,-* tak husnuzon langsung saya.HAHA.akak-2 bilik okay je,dorang selalu masak nasik,so saya boleh save duit,beli lauk je untuk berbuka puasa :P haha.sahur?saya ade tukang kejut tak bergaji hari-2 :p at least 5 kali agaknya kena kejut :> hehe.maaffff.bukan senang okay nak kejut.okayy dah.diam.haha.




kawan ? ade lah beberapa orang,mula-2 kan.haha.kawan satu course yang baru masuk pun berapa orang je.so,kitorang kena
  gabung dengan student yang masuk intake may.student intake may kan,macam budak-2 form 2,form 3 je.haha.comel-2 je,rendah.hehe * bajet tinggi sat* tapi,jumpe kawan mane-2 pun kat sane saya still rindu yang dah kenal lame (': mimie,intan,meera,net,hani,najaa,wani,piqah,cema,nanad,sume-2 lah.penat ah nak list sume :p haha.insyaAllah tak lupa korang (':  masa hari first,saya pakai je tudung bawal biasa tu,kan saya dengan Farisa #TeamTudungBawal :>  hehe masa beli makanan kat café akak senior pandang  semacam je ._. malam tu ada taklimat untuk muslimat,pasal tudung macam mana boleh pakai,baju sume.so,kat sana memang boleh kate setiap  masa akan pakai tudung labuh berjahit tengah (: first time pakai tudung labuh  masa hari kedua tu,rasa best sangat.feel safe in that.semua sama je kat sana.just ada lah segelintir SAHAJA yang pakai tudung tu,tapi baju still shaping jugak.hmm..yang elok tu,ikut lah,yang tak berapa nak elok tu elakkan ,insyaAllah (:  doakan saya istiqamah (':  





haaa back to basic.Kau buat sebab sape.Kalau lillahitaala aku yakin dtg la dugaan cane pun takkan ubah pndrian kau tu.kan kan kan 



thanks untuk ayat ni ! :'D 



kat sana facilities sume okay.masjid tak jauh sangat pun dari blok asrama.kalau jauh pun okay ape,setiap langkah nak pegi tempat kita solat kot.dapat pahala ^^ *betulkan kalau salah* setiap kali tarawih,sebak.rasa nak nanges *lagi* hehe.sebab teringat tarawih kat seratas (‘: kat masjid kipsas tu,orang luar pun boleh datang.so,bila nampak mak sape-2 tu,rase sebak.teringat ibu :’( Nampak ayah sape-2 kat bahagian solat muslimin,teringat abah :’( hmm..takpelah.nak belajar kan (‘:  kuatkan hati ! la tahzan ! :’D kat sana wifi hmm..hmm..kadang-2 okay,kadang-2 tak -,- wifi sangat sopan dengan saya kat sana.sabar je lahh.
youtube pun gedik-2 tak boleh bukak.dia nak suruh saya belajar la tu.K u_u minggu depan mesti dapat
jadual kan? Hmm..hmm..takut wehh nak belajar balek selepas berbulan-bulan duduk bermalas-malasan kat rumah :p haha semoga dipermudahkan (': 





K.dah.tak tau nak bebel ape dah kat sini.doakan saya dapat belajar elok-2 kat sane okay ? taknak bagi ibu dengan abah sedih dengan saya dah (': insyaAllah.saya nak dapat at least sekali dean list kat sane *ehem* mohon ingat lagi cabaran tu Duta Pantene :>
  cuak bahasa arab sebenarnya u__________u K.dah.pelan-2 lah kan?hehe.kbaii.assalamualaikum (: 

Dari Anas bin Malik r.a : Rasulullah saw bersabda, "Mencari ilmu adalah fardhu bagi setiap orang Islam." - Sahih - Ibnu Majah [0184]




You Might Also Like

0 comments