If and only if...

2:56 pm

Aku cemburu. Cemburu pada mereka yang punya abang dan kakak. Bukan aku tak bersyukur dengan apa yang aku ada. Aku hanya menyatakan mimpi aku. Salah ? mungkin kau terlupa,ini blog aku. Senyum.


Tak salah bukan mahu bermimpi ? mimpi yang tak mungkin menjadi kenyataan.



Pabila aku lihat mereka yang bergurau-senda dengan kakak atau abang mereka,aku tersenyum. Tersenyum sambil bermimpi jika aku juga punya abang atau kakak seperti mereka.

Jika aku punya kakak….

Pasti aku bisa bercerita segala rahsia perempuan bersama kakakku.
Pasti aku bisa bertanya segala tips kecantikan dan nasihat daripada kakakku setiap masa.
Pasti aku bisa bermanja dengan  kakakku sambil dia menghias muka ku.
Pasti aku bisa berkongsi jubah,baju dan tudung dengannya.
Pasti dia bisa memelukku tika aku menangis.



Dan..jika aku punya abang…

Pasti aku boleh meminta pertolongannya bila berkaitan dengan hal kaum Adam.
Pasti dia boleh menjadi temanku ketika aku keluar.
Pasti dia boleh menjadi telinga ketika aku mempunyai masalah.
Pasti dia boleh menjadi lawanku ketika kami bergaduh,gaduh adik-beradik biasa-biasa sahaja.
Pasti dia juga boleh menenangkan aku tika aku sedih.



Tapi..itu semua takkan terjadi. Aku tidak mungkin punya kakak dan abang sendiri. Tidak mungkin.
Pada yang punya abang dan kakak. Beruntungnya kamu. Sangat beruntung.
Ada yang cemburu dengan kamu di sini. :)
Tak mengapa. Aku masih punya adik lelaki. Dia teman gaduhku,dia tukang masakku. Eheh

Jaga kakak dan abang kamu elok-elok ya. Jangan gaduh-gaduh selalu. Nanti rindu.

You Might Also Like

0 comments