#StudyInKIPSAS : Macam Mana Nak Mohon?

12:35 pm

Okay, seperti yang dijanjikan (poyo gila bunyi) start post yang ni saya akan cuba ceritakan macam mana nak belajar kat Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (KIPSAS) atau sekarang dah naik taraf jadi Kolej Universiti (KUIPSAS). So first post is, macam mana nak mohon?

Disclaimer : saya akan guna KIPSAS instead of  KUIPSAS, sebab awkward gila nak sebut KUIPSAS. haha

STUDY IN KIPSAS : PERMOHONAN

So, masa saya mohon dulu, saya mohon melalui website KIPSAS, tapi sekarang seiring dengan persedaran zaman (eceh) korang boleh terus whatsapp je kalau nak mohon okayyy.

Untuk masa sekarang, KIPSAS ada 13 program Diploma dan 2 program Ijazah Sarjana Muda sahaja. Tapi haritu dengarnya ada dua program diploma baru, so yang tu kena confirmkan semula dengan pihak KIPSAS dah start ke belum program tu.

Setiap diploma dibahagikan kepada 3  Sekolah. Alaa kalau kat Universiti tu korang panggil fakulti lah.

  • Sekolah Pengajian Islam (SPI)
  • Sekolah Teknologi Maklumat dan Komunikasi (STMK)
  • Sekolah Pengajian Pengurusan (SPP)


Untuk senarai penuh program diploma dan ijazah dengan segala yuran, senarai subjek setiap course semua, boleh rujuk sini (kat bahagian ‘program’)---> http://kipsas.edu.my/



In conclusionnya, korang boleh mohon melalui :
1- Website : http://portal.kipsas.edu.my/kipsas


2- Whatsapp : 019-9203153                                  
3- Hotline : 09-5915353


So, that’s all untuk macam mana nak mohon masuk KIPSAS. Next post insya-Allah saya akan cerita mengenai apa yang perlu ada masa nak masuk KIPSAS, pendaftaran semualah. Apa-apa soalan boleh komen atau emel saja saya di atenmunirah6@gmail.com okay ? Till then, assalamualaikum :D



You Might Also Like

0 comments